Totalt antall sidevisninger

lørdag 3. mars 2012

Oksegryte

Kjempegod gryte med supermørt kjøtt!!!
Og det beste av alt er at den lager seg selv :)

Først fordelte jeg oksekjøttet i langpannen
 Så hadde jeg i de grønnsakene jeg hadde for hånden. Denne gangen ble det gulrot, paprika, løk, hvitløk, og sopp og litt krydder (salt, pepper, grillkrydder og paprikakrydder)
Så fordelte jeg 1 boks hakket tomat over det hele, la den andre flate stekebrettet over som et lokk og inn i ovnen på 140 grader i ca 2 timer.
De siste 20-30 min helte jeg over en kartong med føte, på med "lokket" igjen.

Når det er ferdig er det bare å helle alt i en serveringsbolle. Det er sikkert godt sammen med ris, men vi kjører lavkarbo, så vi spiste den som den var.

Kjempegodt og enkelt måltid. Garanterer at kjøttet blir så mørt at det smelter på tunga!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar